Weet u niet zeker hoe u uw product of dienst op de markt moet brengen? Het goede nieuws: in veel gevallen heb je een kleiner budget nodig dan je denkt. De volgende inleiding tot low-budget marketing helpt je hierbij: 5 korte tips om snel vooruitgang te boeken.

1. Merk en (domein)naam

Houd het simpel. Met andere woorden: wees niet te ingewikkeld, maar gebruik de bedrijfsnaam die verwijst naar uw bedrijf, product of evenement. Een goede richtlijn voor het kiezen van een merknaam is om een ​​domeinnaam op te geven die gemakkelijk te onthouden en te spellen is.

2. Bedrijfslogo

Zodra uw naam is geregistreerd en de URL eigendom is, moet u aan het logo gaan denken. Tegenwoordig kunt u op maat gemaakte professionele bedrijfslogo’s bestellen via crowdsourcing. Sommige ontwerpers bieden u verschillende opties waaruit u de beste optie kunt kiezen.

3. Sociale media

Aanwezigheid op social media is een must. Via labels, infographics en (visuele) berichten vind je de juiste persoon. Daarnaast kun je de social media gebruiken om gratis awareness te creëren bij je doelgroep.

4. Referentie

Niets maakt meer indruk op klanten dan andere mensen tevreden te zien met uw product of dienst. Als u de aandacht van klanten kunt trekken, handel dan nu! Geef hem of haar een plaats op de homepage van de site en maak er reclame voor op social media.

5. Contentmarketing

Het posten of opnieuw plaatsen van gerelateerde artikelen, nieuws, video’s of infographics kan u ten goede komen. Contentmarketing is meestal een geweldige manier om te laten zien dat je je bedrijf begrijpt.

Bovendien zal het citeren van ander nieuws en informatiebronnen ook uw expertise benadrukken.